KUNST IN DE KIJKER - ORGANISATIE, MARKETING EN COMMUNICATIE IN DE CULTUURSECTOR
  • Home
  • Wat ik doe
    • Marketing strippenkaart
    • Persoonlijk ontwikkeltraject
    • Adviesgesprek voor kunstenaars en creatieven
    • Quickscan verbeter je website
    • E-book Je aanbod als kunstenaar of creatief uitbreiden
    • Workshops voor creatieven
  • Projecten
  • Over mij
  • Blog
  • Contact

2 dingen die opvielen bij de voorbereiding van mijn presentatie Zichtbaarheid met je website

5/31/2019

0 Kommentare

 
Voor Cultuur + Ondernemen geef ik de komende weken twee keer een presentatie aan kunstenaars die meedoen aan de Route Ondernemerschap. In vier bijeenkomsten leren zij alles over het versterken van hun visie, vinden van de juiste financieringsmix, verkennen van de markt en het werken aan hun online zichtbaarheid. Bij dat laatste onderwerp kom ik om de hoek kijken. Binnen deze bijeenkomst verzorg ik een presentatie over zichtbaar blijven met je website. Hoe breng je je werk op een sterke manier over via je site? Gebruik je vooral beelden of schrijf je zelf ook teksten over je werk? Hoe kom je hoger in Google en waarom zou je je prijzen vermelden? 

Ook vorig jaar gaf ik voor Cultuur+Ondernemen zo'n presentatie aan een groep kunstenaars. Natuurlijk komen ook de sites van de deelnemende kunstenaars aan bod. Het is tenslotte het meest leerzaam als je tips krijgt om met je eigen site aan de slag te gaan. Bij het voorbereiden van de presentaties bekijk ik dus ook alle sites uitgebreid. En dit jaar vielen me twee dingen in het bijzonder op, één positief en één negatief. Ik deel ze graag: 

  • De kwaliteit van de foto's op de sites van kunstenaars lijkt flink verbeterd. Steeds vaker zie ik professionele foto's voorbij komen. Natuurlijk kun je ook met smartphone goede foto's maken, maar het is toch echt iets heel anders dan foto's van een scenefotograaf bij een theatervoorstelling of mooi belichtte foto's in een galerie. Het lijkt erop dat kunstenaars zich meer bewust zijn van het belang van goede beelden en er ook in durven investeren. 

  • Op het gebied van het vermelden van prijzen bij beeldende kunst is nog een wereld te winnen. Ik schreef er al eerder over in mijn blog en krijg er nog steeds regelmatig reacties over. De argumenten variëren van kunstenaars die niet willen dat mensen (kunstdieven??) weten dat er veel werk van waarde in hun atelier te vinden is tot kunstenaars die het 'goedkoop' vinden overkomen. Toch blijf ik van mening dat in het geval van werken die al 'af' zijn, een prijskaartje heel normaal is. Het zorgt voor helderheid naar je potentiële klanten en laat je als kunstenaar serieus nadenken over je beroepspraktijk: hoeveel moet iets kosten met de tijd die je er in geïnvesteerd hebt? En waarom? 

Wellicht zijn er na mijn presentaties nog meer opvallende zaken bijgekomen. Dan vertel ik daar natuurlijk later meer over! Zelf ook aan de slag met jouw website? Boek dan direct mijn Quickscan Verbeter je website. Ideaal voor kunstenaars en creatieven. 
0 Kommentare



Antwort hinterlassen

    Archives

    Oktober 2022
    Mei 2021
    December 2020
    Juli 2020
    April 2020
    Mei 2019
    Oktober 2018
    Februari 2016
    Augustus 2015
    Juni 2015
    Mei 2015
    Januari 2015
    September 2014
    Augustus 2014
    Juli 2014
    Mei 2014
    November 2013
    Juli 2013
    Juni 2013
    Mei 2013
    April 2013
    Maart 2013
    Januari 2013
    December 2012
    November 2012
    Oktober 2012
    Augustus 2012
    Mei 2012
    April 2012
    Februari 2012
    Januari 2012
    December 2011
    November 2011
    Oktober 2011
    September 2011

    Thema's

    Alles
    Advies Aan Kunstenaars
    Archief
    Boeken
    Collectie Eline
    Communicatie
    Dans
    Dodo
    Expositie
    Florence
    Fotografie
    Italië
    Italië
    Kunst In De Kijker
    Mode
    Moderne Kunst
    Muziek
    Onderzoek
    Poëzie
    Politiek
    Projecten
    Schrijven
    Teken- En Prentkunst
    Theater
    Zestiende Eeuw
    Zeventiende-eeuw



Kunst in de kijker: organisatie, marketing en communicatie in de cultuursector
  • Home
  • Wat ik doe
    • Marketing strippenkaart
    • Persoonlijk ontwikkeltraject
    • Adviesgesprek voor kunstenaars en creatieven
    • Quickscan verbeter je website
    • E-book Je aanbod als kunstenaar of creatief uitbreiden
    • Workshops voor creatieven
  • Projecten
  • Over mij
  • Blog
  • Contact